علي زارعي شامگاه پنجشنبه درتبريز، خروج از حلقه بسته مديريتي دوران اصلاحات در عرصه داخلي و خروج از انفعال در سياست خارجي را از برنامه هاي اساسي احمدي نژاد اعلام کرد.
وي، با اشاره به اينکه حلقه بسته مديريتي مانع رشد و توسعه کشور در دو دهه مديريت اصلاح طلبان بود، گفت: نتيجه عملکرد دولت نهم در خروج از بسته مديريتي شکوفايي استعدادهاي جديد و همچنين امکان گردش نخبگان درعرصه مديريت کشور مي باشد.
زارعي با اشاره به اينکه کشور در طول دو دهه در چنبره دو سناريوي بين المللي گرفتار بود، با انتقاد از شيوه اجراي اين دو سناريو افزود: عملکرد دولتهاي گذشته جز ذلت و خواري چيزي براي مردم نداشت.
وي با بيان اينکه درسياست خارجي کشور بعد از دوران دفاع مقدس قرار بود گفتگوي انتقادي با سردمداران استکبار صورت گيرد، ولي در اجرا شاهد اين بوديم که جاي شاکي و متهم عوض شد و سلطه گران غرب که بيش از سه دهه بر ما ظلم کردند، در اين گفتگوي به اصطلاح انتقادي ما را به محاکمه کشيدند و ما به عنوان متهم با آنها گفتگو کرديم.
زارعي سياست دولتهاي گذشته در خصوص دستيابي به انرژي هسته اي را نيز نادرست دانست و افزود: عملکرد نامناسب در اجرا باعث شد تمام لوازم تحقيقاتي ما را لاک و مهر کردند و حتي مي خواستند جلوي ادامه تدريس رشته هاي مرتبط با انرژي هسته اي را در دانشگاههاي داخلي بگيرند.
مسوول امور استانهاي ستاد انتخاباتي احمدي نژاد به توفيق دولت نهم در دستيابي به انرژي هسته اي به رغم هزينه هاي هنگفت به دليل عملکرد نادرست اعتماد سازي دولتهاي گذشته اشاره کرد و گفت: دولت احمدي نژاد با مطالعه و واقع بيني نظام بين الملل را تحليل کرد.
وي افزود: احمدي نژاد در نتيجه مطالعات و بررسي هاي کارشناسي نه بر اساس استيصال، از انواع روابط سياسي موجود در عرصه بين الملل، همکاري جنوب جنوب را مناسب موقعيت کشور دانست و وارد اين دسته همکاري بين المللي که ويژه کشورهاي در حال توسعه است، شد و درقالب اين همکاري مواضع جديدي در عرصه سياست خارجي براي ما باز شد.
زارعي اظهارداشت: با ورود به اين حوزه همکاري با کشورهاي امريکاي لاتين و افريقايي، حيات خلوت امريکا را موضع نفوذ خود قرار داديم و عمق استراتژيک نظام را به آن سوي مرزهاي ژئوپولتيک کشانديم.
وي با اشاره به اينکه در اين حال قدرتهاي بزرگ هم براي اينکه حيات خلوت خود را از دست ندهند حاضر به مذاکره جدي با ما شدند، اضافه کرد: در اين نوع همکاري احمدي نژاد به شعارهاي انتخاباتي خود عمل کرد و از انفعال خارج شديم.
مشاور انتخاباتي احمدي نژاد همه دروغ هاي بزرگي که به دولت نهم نسبت داده مي شود را ناشي از اين دانست که دولت نهم برخلاف انتظار مخالفان در جا نزد و به پيشرفتهاي مناسبي در زمينه هاي مختلف علمي دست يافت.
زارعي در پاسخ به انتقاد کساني که مي گويند سياست خارجي دولت نهم تنش زاست، گفت: آيا آنها که با شعار گفتگوي تمدنها وارد عرصه شدند توانستند جلوي تنش را بگيرند.
وي با اشاره به اينکه نسبت محور شرارت در زمان دولت اصلاحات به ايران داده شد، افزود: درگفتگوي تمدنها صاحبان تفکر و تمدن بايد اظهار نظر کنند در حاليکه تنها امريکا دعوت شد و از مصر و چين که داراي تمدن هاي کهني هستند خبري نبود.
زارعي با اشاره به اينکه شواهد متعددي براي تنش زاتر بودن سياست خارجي دولتهاي قبلي نسبت به دولت نهم وجود دارد، گفت: سياست خارجي ما در حال حاضر در کمال آرامش در حال باز کردن حوزه هاي نفوذ جديد است.
وي احترام به قوميت ها را اولاتر از گفتگوي تمدنها دانست و خطاب به کساني که بحث گفتگوي تمدنها را پيش کشيدند، گفت: چگونه دم از گفتگوي تمدنها مي زنيد در حاليکه قوميتهاي داخل کشور را به استهزا مي گيريد و قهقهه سر مي دهيد.
مسوول امور استانهاي ستاد انتخاباتي احمدي نژاد با اشاره به اينکه عرصه انتخابات عرصه پيچيده اي است، اضافه کرد: با نگاهي اجمالي به آرايش جريانات سياسي، تمايز اين دوره از انتخابات با دوره هاي قبلي مشخص مي شود.
وي نوع ورود رقبا به عرصه انتخابات را از ديگر وجوه تمايز اين دوره از انتخابات دانست و گفت: از هشت ماه قبل آمدنها و نيامدنها شروع شد که با هدف پيچيده کردن فضاي انتخابات با برنامه قبلي بود.
زارعي، نوع مواضع رقبا را وجه تمايز ديگر اين دوره از انتخابات عنوان کرد و افزود: حرکتهاي موازي و شبيه سازي ها، ويژگي اين دوره است.
وي مهمترين وجه تمايز اين دوره را شکل گيري يک اراده کانوني و متمرکز براي هدايت و نيز مديريت طيف هاي سياسي منتقد دولت دانست و گفت: اين اراده متمرکز درصدد است همه جريان هاي سياسي با نگرش هاي مختلف را در زير يک کمپينگ سياسي جمع و در مقابل يک جريان سياسي مردمي هدايت و مديريت کند.
وي با اشاره به اينکه اين اراده، مي خواهد افکار متضاد و مغاير را به صورت موقت هم که شده براي رسيدن به هدف اصلي در کنار هم جمع کند، افزود: به لحاظ اقتصادي در اين کمپينگ افرادي با افکار شبه سوسياليستي و افرادي با رويکرد اقتصاد باز بازار در کنار هم قرار گرفته اند.
زارعي ادامه داد: به لحاظ سياسي در اين کمپينگ طيفي با رويکرد خروج از نظام در کنار افرادي از داخل نظام و کساني که خود را فرزند نظام مي دانند، ديده مي شوند.
وي در پاسخ به چرايي سياست سردمداران اين رويکرد که معتقدند هرکس ميآيد بيايد ، هر کس انتخاب مي شود انتخاب شود جز يک نفر ، يک نفر نبايد بيايد، پاسخ داد: آن يک نفر نبايد بيايد چون وابسته نيست و جز به ولايت و مردم به کسي تمکين نمي کند.
زارعي با اشاره به اينکه افکار متناقض و متضاد در کنار هم قرار گرفته اند تا جلوي راي آوردن او رابگيرند، اضافه کرد: به رغم اين حرکات غير اخلاقي به قوه الهي در سراسر کشور نداي حق طلبي مردم بلند است و مردم خواستار کسي هستند که فارغ از حزب گرايي و با اتکا به ولايت حرکتي عظيم را شروع کرده و به پيش مي برد.
وي در عرصه پيچيده کنوني براي عملکرد درست، شناخت طرف مقابل را ضروري دانست و اظهارداشت: هر چند رعايت اخلاق مشکل است و رعايت اخلاق انتخاباتي مشکلتر و در اين موقعيت جريانات سياسي از هيچ دروغي فروگذاري نمي کنند و با بداخلاقي سياسي واقعيات را وارونه جلوه مي دهند، اما ما هيچوقت برخلاف اخلاق سياسي عمل نخواهيم کرد و تنها در راستاي اثبات خودمان عملکرد دولت را تبيين مي کنيم.
مشاور انتخاباتي احمدي نژاد خاطرنشان کرد: وقتي حرفي زده نمي شود به اين معنا نيست که حرفي نداريم بلکه چون نمي خواهيم وارد عرصه خروج از اخلاق شويم در برابر هجمه رقبا، متانت به خرج مي دهيم چرا که ورود ما به عرصه بد اخلاقي سياسي که البته خواسته مخالفان است موجب پيچيده تر شدن فضا مي شود.
دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ايران روز جمعه بيست و دوم خرداد ماه جاري برگزار مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا